ADOF-model

Het ADOF-model is een model om de effectiviteit van een website te meten. Deze is ontwikkeld door Huizingh (1997). Het model verschaft inzicht in de factoren die het succes van de website bepalen.

  • Accessibility
  • Design
  • Offer
  • Fulfilment

Accessibility:

Hiermee wordt de toegankelijkheid en de bereikbaarheid van de site bedoeld. Onze site is goed toegankelijk en kan op de 3 grootste zoekmachines worden gevonden. Daarbij is de site ook erg eenvoudig en dus voor iedereen toegankelijk.

Design:

De vormgeving van de site. Onze site is erg gebruiksvriendelijk en heeft een duidelijke sitestructuur. Ook zijn de navigatiemogelijkheden goed en de inhoud is actueel.

Offer:

Een succesvolle site moet een goed aanbod hebben. Daarnaast is de mogelijkheid tot het geven van feedback van belang.

Fulfilment:

Heeft betrekking op het lange termijn succes van de website. Die handelsovereenkomsten die wij sluiten zullen wij nakomen. Ook de afspraken met de leveranciers en afnemers zullen wij nakomen. De reden hiervoor is dat wij de afspraken met de klant willen nakomen zodat wij als klantvriendelijk kunnen worden beschouwd.